Suomen Tarviketukku Oy:n verkkokaupan kuluttajasopimusehdot. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Suomen Tarviketukku Oy:n kuluttajakauppaan jäljempänä kuvatulla tavalla.
1. Tietoa myyjästä
Myyjä toimii yritysnimellä Suomen Tarviketukku Oy (jäljempänä Kultatukku), 1528183-7, joka markkinoi itseään nimellä Kultatukku sekä www.kultatukku.fi kotisivuilla. Hyväksyessään tilauksen Asiakas vahvistaa tutustuneensa sopimusehtoihin sekä Kultatukun kotisivuilla olevaan informaatioon.
2. Käsitteet
Asiakkaalla tarkoitetaan sitä tahoa, joka tekee sopimuksen kaupasta, vastaanottaa tavaran tai tilaa tuotteita ja palveluita Kultatukulta.
Uudet tuotteet pakataan aina mahdollisuuden mukaan uusiin pahvirasioihin tai vastaaviin pieniin rasioihin, mutta ne eivät vastaa Kultatukun kotisivuilla erikseen myytäviä lahjarasioita tai pakkauksia. Secondhand-korut ja esineet pakataan korurasiaan asianmukaisine pehmusteineen.
3. Tilaus ja toimitus
Asiakas tilaa Kultatukun järjestelmän kautta tuotteita ja maksaa esineet verkkopankin tai Suomen Verkkomaksujen kautta Kultatukun pankkitilille.
Kultatukun vastaanotettua maksutapahtuman, lähettää Kultatukku esineet valitun toimitustavan mukaan asiakkaalle. Lue alla oleva teksti huolella, koskien toimituksia.
Mikäli tilaatte useamman tuotteen ja valitsette toimitustavaksi postivakuutetun lähetyksen, niin Kultatukku lähettää kaikki tilaamanne tuotteet yhdessä lähetyksessä. Kultatukulla on 11 toimipaikkaa, joista tuotteet lähetetään. Tämän takia jokainen tuote (johon asiakas ei ole valinnut postivakuutettu lähetys), voi saapua tilaajalle eri aikaan ja eri lähetyksissä.
4. Takuu ja palautusoikeus
Asiakas, joka tilaa tuotteita Kultatukun kotisivuilta, on oikeutettu palauttamaan esineet takaisin Kultatukulle 14 vuorokauden sisällä siitä, kun on vastaanottanut tilauksen. Tuote on oltava palauttaessa virheetön, käyttämätön, myyntikuntoinen ja alkuperäisessä pakkauksessaan.
Palautusoikeutta ei ole seuraavissa tapauksissa:
Toimintaohjeet palautuksessa:
Pakkaa palautettavat tuotteet alkuperäisiin pakkauksiin. Samaan palautukseen voi laittaa kaikki meille palautettavat tuotteet, myös muista tilauksista, mikäli palautusehdot täyttyvät. Palautettavien tuotteiden pitää olla ehjiä, käyttämättömiä ja muuten myyntikuntoisia. Palautusoikeus ei koske kaiverrettuja ja mittatilaustuotteita. Täytä seuraavat tiedot paperille ja laita mutkaan lähetykseen:
Nimi, tilausnumero (lähetyslistan oikeasta yläkulmasta), palautettavat tuotteet ja palautuksen syy.
Pakkaa tuotteet alkuperäiseen lähetyslaatikkoon jos se on mahdollista. Vedä ruksit alkuperäisen osoitteen päälle ja kirjoita vastaanottajan osoitteeksi:
Vie lähetys Postiin ja pyydä kuitti palautuksesta. Säilytä kuitti siihen asti, kunnes olemme käsitelleet palautuksesi. Asiakaspalautus on maksuton.
Jos tarvitset lisätietoa palauttamiseen liittyen, ole yhteydessä asiakaspalvelu(at)kultatukku.fi
Kultatukku takaa, että myytävissä tuotteissa ei ole virheitä, jotka vaikuttaisivat esineen käyttöön tai turvallisuuteen jatkokäyttäjällä siitä huolimatta, että esineet ovatkin kierrätettyjä. Uusissa tuotteissa on normaali lain vaatima takuu, jonka antaa valmistaja tai tehdas (esim. uudet kellot, sormukset jne.)
Mikäli tälläinen virhe kuitenkin on, pitää Asiakkaan olla viivytyksittä yhteydessä Kultatukkuun asian selvittämiseksi.
Mikäli Asiakas ei aio noutaa tilaamiansa tuotteita postista, on hänen otettava yhteyttä Kultatukun asiakaspalveluun ja kerrottava, että tuotetta ei aiota noutaa/vastaanottaa. Jos näin ei toimita ja tuote ei palaudu Kultatukkuun 14 vrk sisällä siitä kun se on ollut Asiakkaan noudettavissa postista, katsotaan palautusoikeuden rauenneen Asiakkaan laiminlyönnin vuoksi.
Lähetyskuluja ei palauteta jos Asiakas palauttaa tuotteen/tuotteet. Asiakaspalautuksissa hyvitetään vain tilattujen tuotteiden hinta.
5. Vastuut ja vahingonkorvausvelvollisuus
Kultatukun vastuu määräytyy pakottavan lainsäädännön mukaan. Asiakas on velvollinen näyttämään toteen aiheutuneen vahingon määrällisesti ja on velvollinen rajoittamaan kärsimänsä vahingon mahdollisimman pieneksi.
Asiakas vastaa Kultatukulle niistä vahingoista ja kustannuksista, jotka Asiakas on sopimusehtojen vastaisella tai muulla huolimattomalla taikka vilpillisellä menettelyllään aiheuttanut.
6. Sovellettava laki, erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka
Kultatukun ja Asiakkaan välisessä sopimussuhteessa sovelletaan Suomen lakia. Sopimukseen ja sen tekemiseen liittyvissä kysymyksissä sekä erimielisyyksissä Asiakkaan tulee aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja pyrkiä sovinnolliseen ratkaisuun. Jos Kultatukun ja Asiakkaan välille syntyy erimielisyyttä, josta osapuolet eivät neuvotteluteitse pääse sopuratkaisuun, voi Asiakas viedä asian eteenpäin kuluttajariitalautakunnalle ratkaistavaksi.