Kultatukku.fi

Kultatukku.fi - verkkokaupan toimitusehdot

Suomen Tarviketukku Oy:n verkkokaupan kuluttajasopimusehdot. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Suomen Tarviketukku Oy:n kuluttajakauppaan jäljempänä kuvatulla tavalla.

1. Tietoa myyjästä
Myyjä toimii yritysnimellä Suomen Tarviketukku Oy (jäljempänä Kultatukku), 1528183-7, joka markkinoi itseään nimellä Suomen Kultatukku sekä www.kultatukku.fi kotisivuilla. Hyväksyessään tilauksen Asiakas vahvistaa tutustuneensa sopimusehtoihin sekä Kultatukun kotisivuilla olevaan informaatioon.

2. Käsitteet
Asiakkaalla tarkoitetaan sitä tahoa, joka tekee sopimuksen kaupasta, vastaanottaa tavaran tai tilaa tuotteita ja palveluita Kultatukulta.

Uudet tuotteet pakataan aina mahdollisuuden mukaan uusiin pahvirasioihin tai vastaaviin pieniin rasioihin, mutta ne eivät vastaa Kultatukun kotisivuilla erikseen myytäviä lahjarasioita tai pakkauksia. Secondhand-korut ja esineet pakataan korurasiaan asianmukaisine pehmusteineen.

3. Tilaus ja toimitus
Asiakas tilaa Kultatukun järjestelmän kautta tuotteita ja maksaa esineet verkkopankin tai Suomen Verkkomaksujen kautta Kultatukun pankkitilille. 

Kultatukun vastaanotettua maksutapahtuman, lähettää Kultatukku esineet valitun toimitustavan mukaan asiakkaalle. Vastuu lähetysten häviämisestä tai rikkoutumisesta ei ole Kultatukulla. Tilaa vievissä paketeissa on aina postimaksu riippumatta lähetyksen arvosta. Tämä koskee lahjatavaroita ja isoja hopeakannuja.

Mikäli tilaatte useamman tuotteen ja valitsette toimitustavaksi pikakirjeen tai postivakuutetun lähetyksen, niin Kultatukku lähettää vain kalleimman tilatun tuotteen valitsemallanne lähetystavalla mikäli jokainen tilattu tuote lähetetään eri toimipaikoistamme. Kultatukulla on 10 toimipaikkaa, joista tuotteet lähetetään. Tämän takia jokainen tuote voi saapua tilaajalle eri aikaan ja eri lähetyksissä. Pikakirje ei tarkoita sitä, että Kultatukku toimittaa tavaran juoksujalkaa postiin heti tilauksen saatuaan, vaan pikakirje on postin omalle palvelulle nopeampi toimitus kuin tavallinen lähetys ja siinä on myös seurantatunnus.

4. Takuu ja palautusoikeus
Asiakas, joka tilaa tuotteita Kultatukun kotisivuilta, on oikeutettu palauttamaan esineet takaisin Kultatukulle 14 vuorokauden sisällä siitä, kun on vastaanottanut tilauksen (ei koske kaiverrettuja tuotteita, eikä ns. mittatilaustuotteita). Asiakas ottaa yhteyttä Kultatukun asiakaspalvelu-sähköpostiin (asiakaspalvelu(at)kultatukku.fi) saadakseen palautusohjeet. Mittatilauksella tarkoitetaan sitä että tuotteeseen on tilattu erikoispalvelu, esim. paketointi, lahjapakkaus ym. Lisäksi mittatilaustuote voi olla sellainen, että se on erikseen tilattu asiakkaalle valmistajalta tai maaahantuojalta. Mittatilaustuote-teksti on mainittu tuotekorttisivulla. Tuote on oltava palautettaessa virheetön, käyttämätön, myyntikuntoinen ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Huom! Kaiverretuilla tuotteilla ei ole vaihto-eikä palautusoikeutta.

Jos olet palauttamassa tuotteen/tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalvelu(at)kultatukku.fi , niin saat sähköpostitse toimintaohjeet asiakaspalautuksessa.

Kultatukku takaa, että myytävissä tuotteissa ei ole virheitä, jotka vaikuttaisivat esineen käyttöön tai turvallisuuteen jatkokäyttäjällä siitä huolimatta että esineet ovatkin kierrätettyjä. Uusissa tuotteissa on normaali lain vaatima takuu, jonka antaa valmistaja tai tehdas (esim. uudet kellot, sormukset jne.)
Mikäli tälläinen virhe kuitenkin on, pitää Asiakkaan olla viivytyksittä yhteydessä Kultatukkuun asian selvittämiseksi.

Mikäli Asiakas ei aio noutaa tilaamiansa tuotteita postista, on hänen otettava yhteyttä Kultatukun asiakaspalveluun ja kerrottava että tuotetta ei aiota noutaa/vastaanottaa. Jos näin ei toimita ja tuote ei palaudu Kultatukkuun 14 vrk sisällä siitä kun se on ollut Asiakkaan noudettavissa postista, katsotaan palautusoikeuden rauenneen Asiakkaan laiminlyönnin vuoksi.

Ilmainen toimitus koskee vain perustoimituksia yli 50 euron tilauksissa. Perustoimitus tarkoittaa postin ensimmäisen luokan kirjelähetystä. Alle 50 euron tilausten postimaksua (5,90 eur) ei hyvitetä jos Asiakas palauttaa tuotteen. Mikäli tilattu tuote toimitetaan postivakuutetettuna lähetyksenä, pikakirjeenä, kirjattuna kirjeenä, postipakettina tai kotiin toimituksella,  niin toimitusmaksua ei palauteta Asiakkaalle mikäli hän palauttaa tuotteen/tuotteet. 

5. Vastuut ja vahingonkorvausvelvollisuus
Kultatukun vastuu määräytyy pakottavan lainsäädännön mukaan. Asiakas on velvollinen näyttämään toteen aiheutuneen vahingon määrällisesti ja on velvollinen rajoittamaan kärsimänsä vahingon mahdollisimman pieneksi.

Asiakas vastaa Kultatukulle niistä vahingoista ja kustannuksista, jotka Asiakas on sopimusehtojen vastaisella tai muulla huolimattomalla taikka vilpillisellä menettelyllään aiheuttanut.

6. Sovellettava laki, erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka
Kultatukun ja Asiakkaan välisessä sopimussuhteessa sovelletaan Suomen lakia. Sopimukseen ja sen tekemiseen liittyvissä kysymyksissä sekä erimielisyyksissä Asiakkaan tulee aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja pyrkiä sovinnolliseen ratkaisuun. Jos Kultatukun ja Asiakkaan välille syntyy erimielisyyttä, josta osapuolet eivät neuvotteluteitse pääse sopuratkaisuun, voi  Asiakas viedä asian eteenpäin kuluttajariitalautakunnalle ratkaistavaksi.